Home » Levering | Bezorging Swijnenburg Transport Werkendam

Direct naar:

Wij organiseren uw levering

Swijnenburg Transport staat klaar om allerlei producten bij particulieren in de Benelux te bezorgen. Onze specialiteit is het leveren van artikelen die te omvangrijk zijn om met een gewoon busje te worden vervoerd. Daarom zetten wij vrachtwagens en grote bussen in om uw bestelde producten veilig bij u af te leveren. Maar hoe gaat dit dan? Dit vertellen wij u graag.

We adviseren u ook om deze leveringsvoorwaarden zorgvuldig door te nemen, zodat u goed geïnformeerd bent en niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Buitenshuis producten

Wij maken met u een afleverafspraak:

  • Het leveradres moet goed bereikbaar zijn voor een vrachtauto van 18 meter lang.
  • Levering met behulp van een heftruck alleen op glad verhard terrein zonder obstakels.
    Hiermee kunnen wij een afstand van vrachtauto tot loslocatie van max. 200 meter overbruggen.
  • Levering tot aan de stoep.
  • Controleer direct uw goederen.

Binnenshuis producten

Wij maken met u een afleverafspraak:

  • Het leveradres moet goed bereikbaar zijn.
  • Levering over de eerste drempel, in geval van een appartementsgebouw leveren wij in de centrale hal.
  • Grote leveringen van binnenshuis-producten, zoals laminaat, plaatmateriaal en dergelijke van Houtmarkt of Zagenzagen worden geleverd op pallets en vallen onder de voorwaarden van buitenshuis producten.
  • Controleer direct uw goederen.

Voorwaarden die gelden voor bezorging van uw bestelling

Leveringsafspraak

Wij maken met u een afspraak voor de levering
3

Per mail ontvangt u van ons de eerst mogelijke leveringsdag met tijdvak. In deze mail kunt u op de groene knop klikken en gaat u akkoord met de levering.

Vanwege de omvang en het gewicht van de bestelde pakketten is het niet mogelijk om door u zelf een leveringsdatum te kiezen.

Lukt de voorgestelde leveringsdag niet, dan kunt u met ons contact opnemen en uw voorkeursdatum doorgeven.

De bezorging vindt plaats op werkdagen tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Wij verzoeken om op de afgesproken leveringsdag en binnen het afgesproken tijdvak aanwezig te zijn.
Op deze manier kunt u uw bestelling persoonlijk in ontvangst nemen en tekenen voor de ontvangst van uw bestelling.

Bent u niet aanwezig bij de aflevering?
Wanneer u alles betaald heeft, is het in principe niet nodig dat u aanwezig bent bij de levering van buitenshuis producten.

Bij binnenshuis producten dient u wel aanwezig te zijn (ook bij de grote leveringen ivm droog wegzetten).

Onze chauffeurs kunnen uw producten zelfstandig neerzetten met de meeneemheftruck. In ons track-and-trace systeem geeft u in het veld opmerking aan “levering handtekening voor akkoord bij niet thuis”. Toch adviseren wij u om iemand te regelen om de goederen in ontvangst te nemen.

 

We willen benadrukken dat er geen mogelijkheid is voor reclamatie in geval van schade wanneer u de goederen niet persoonlijk in ontvangst neemt. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele diefstal van goederen.

 

Het bezorgen en vervolgens retour nemen van producten met een grote vrachtwagen of bus is een kostbare aangelegenheid.
Als u niet thuis bent op het afgesproken moment van levering, streven we er bij voorkeur naar om de levering toch uit te voeren, op voorwaarde dat u al hebt betaald.

 

Indien dit na overleg niet mogelijk blijkt te zijn en er een nieuwe leveringsafspraak moet worden gemaakt, worden deze extra kosten aan u doorberekend.

Bespaar u deze onnodige hoge kosten en zorg er voor dat u op het afgesproken moment ook daadwerkelijk aanwezig bent.

Het volgen van uw bestelling

Op de dag zelf kunt u met uw track-and-trace link uw producten volgen
3

In onze mail met de leveringsdag wordt een tijdsvenster van 3 uur aangegeven.

Op de dag zelf kunt u met uw track-and-trace link uit onze mail uw producten volgen en zien wanneer u deze daadwerkelijk kunt verwachten.

Adreswijzigingen
Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit horen wij graag op tijd.

Een adreswijziging binnen dezelfde woonplaats kunt u doorgeven met het maken van uw leveringsafspraak.

Houd er rekening mee dat tijdens de rit een geplande afleveringsadres niet meer gewijzigd kan worden.
Controleer altijd op tijd uw adres in onze leveringsafspraak mail.

Bezorging van uw bestelling

Bereid de komst van uw levering goed voor
3

Belangrijke Informatie over de levering van uw buitenshuis producten!

Om ervoor te zorgen dat uw producten in perfecte staat worden afgeleverd, maken wij gebruik van vrachtwagens.

Deze vrachtwagens hebben afmetingen van ongeveer 18 meter in lengte, 4 meter in hoogte, 2,5 meter in breedte en wegen ongeveer 40 ton. Voor een succesvolle levering is een goed toegankelijk losadres essentieel.

Dit betekent dat er voldoende ruimte moet zijn voor de vrachtwagen, inclusief een geschikte plek voor de te leveren goederen. We rekenen op een ruimte van ongeveer 5-8 meter achter en naast de vrachtwagen.

Als uw woning niet bereikbaar is, wordt de levering gedaan vanaf de vrachtauto tot het punt waar de meeneemheftruck kan komen max. 200 meter bij de vrachtauto vandaan.

Verpakkingsmateriaal van uw levering

Bij buitenshuis producten wordt uw bestelling op een pallet geplaatst en vervolgens in folie verpakt. Als u de ontvangen goederen niet meteen gaat gebruiken of uitpakken, is het van groot belang dat u ze zelf volledig bedekt, bijvoorbeeld met een zeil. Hierdoor blijven uw producten beschermd tegen de invloed van zon en water. In de meeste gevallen worden de goederen geleverd op (wegwerp)pallets.

 

Binnenshuis producten zijn verpakt in folie. Wij raden u aan de beschermende laag zolang mogelijk om het product te laten zitten.
Houd er rekening mee dat er géén verplichting is om de verzend- en verkoopverpakkingen terug te nemen

Levering

Buitenshuis producten / Binnenshuis producten
3

Handige meeneemheftruck
Voor uw comfort maken we gebruik van een meeneemheftruck (kooiaap) om de goederen te lossen. Het leveringsadres dient daarom een vlakke, verharde ondergrond te hebben zonder obstakels zoals drempels, poorten, palen of schuttingen.

Levering tot aan de stoep buitenshuis producten
Uw product wordt geleverd tot aan de stoep, waarbij de zending aan de straatkant wordt gelost.

U zorgt er zelf voor dat er een geschikte plek is voor de levering. In uitzonderlijke gevallen, als u specifiek verzoekt om verder te leveren en uitsluitend na vooraf hierover afspraken te hebben gemaakt, vervalt uw beroep op aansprakelijkheid voor eventuele schade.

Levering binnenshuis producten
Uw binnenshuis product wordt geleverd tot over de eerste drempel in uw woonhuis. In het geval van een appartementsgebouw leveren wij in de centrale hal.

U zorgt er zelf voor dat er een geschikte plek is voor de levering met een afgedekte vloer waarop wij de zware producten kunnen plaatsen. In uitzonderlijke gevallen, als u specifiek verzoekt om verder te leveren en uitsluitend na vooraf hierover afspraken te hebben gemaakt, vervalt uw beroep op aansprakelijkheid voor eventuele schade.

 

Bent u niet aanwezig bij de aflevering?
Wanneer u alles betaald heeft, is het in principe niet nodig dat u aanwezig bent bij de levering van buitenshuis producten.

Bij binnenshuis producten dient u wel aanwezig te zijn (ook bij de grote leveringen i.v.m. droog wegzetten).

Onze chauffeurs kunnen uw producten zelfstandig neerzetten met de meeneemheftruck. In ons track-and-trace systeem geeft u in het veld opmerking aan “levering handtekening voor akkoord bij niet thuis”. Toch adviseren wij u om iemand te regelen om de goederen in ontvangst te nemen.

 

We willen benadrukken dat er geen mogelijkheid is voor reclamatie in geval van schade wanneer u de goederen niet persoonlijk in ontvangst neemt. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele diefstal van goederen.

 

Het bezorgen en vervolgens retour nemen van producten met een grote vrachtwagen of bus is een kostbare aangelegenheid.
Als u niet thuis bent op het afgesproken moment van levering, streven we er bij voorkeur naar om de levering toch uit te voeren, op voorwaarde dat u al hebt betaald.

 

Indien dit na overleg niet mogelijk blijkt te zijn en er een nieuwe leveringsafspraak moet worden gemaakt, worden deze extra kosten aan u doorberekend.

Bespaar u deze onnodige hoge kosten en zorg er voor dat u op het afgesproken moment ook daadwerkelijk aanwezig bent.

Niet kunnen afleveren

Lees goed: Wanneer is bezorging niet mogelijk? (buitenshuis producten)
3

Lees goed: Wanneer is bezorging niet mogelijk? (buitenshuis producten)

  • Als het afleveradres niet toegankelijk is voor een vrachtwagen van 18 meter, zoals in drukke woonwijken met smalle straten en bochten.
  • Bij obstakels op de weg of wegwerkzaamheden die de doorgang belemmeren.
  • Levering in winkelcentra.
  • Als de losplaats meer dan 100 meter verwijderd is van het daadwerkelijke afleveradres.
  • Als de vrachtwagen de hele straat zou blokkeren bij het opgegeven afleveradres.
  • Als de vrachtwagen niet gemakkelijk de straat kan verlaten, keren en terugkeren naar de hoofdweg.
  • Als er gevaar dreigt voor de chauffeur bij het lossen in drukke of onoverzichtelijke straten.

 

Goed om te weten:
Het is belangrijk op te merken dat de beslissing om de goederen al dan niet te lossen uitsluitend bij de chauffeur ligt en niet bij u als klant.

Als u twijfelt over de toegankelijkheid van uw adres, raden wij u aan dit vooraf te bespreken bij het maken van de leveringsafspraak.

Inspectie

Controleer direct bij levering
3

Controleer direct bij levering
We raden aan om de goederen te controleren voordat u uw handtekening plaatst, met speciale aandacht voor eventuele visuele schade aan de buitenkant van het pakket. Als u schade opmerkt, kunt u dit aantekenen op de vrachtbrief/CMR.

Opslag:
U bent zelf verantwoordelijk voor het transporteren van de goederen naar uw eigen terrein en voor het veilig opslaan ervan.

Eventuele schade die optreedt bij het transport naar de levering-locatie valt onder uw eigen verantwoordelijkheid

Betaling

Betaling bij voorkeur vooraf of pin.
3

In de meeste gevallen worden de producten al betaald bij de bestelling. In sommige gevallen is het echter mogelijk om te kiezen voor betaling via pin of contant bij levering.

Als u voor deze optie kiest, zorg er dan voor dat u voldoende contant geld beschikbaar heeft of verhoog tijdelijk uw pinlimiet.

Als de betaling niet succesvol is, moet er een nieuwe leveringsafspraak worden gemaakt, waarvoor de kosten door uw leverancier aan u worden doorberekend.

Meest gestelde vragen én antwoorden

Wij vragen u vriendelijk om de antwoorden op de meest gestelde vragen even goed door te lezen. Dat voorkomt misverstanden bij de levering van uw bestelling.

Is het mogelijk om extra producten toe te voegen aan mijn bestelling?

C

Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Onze dienstverlening beperkt zich tot het transporteren van de producten die u oorspronkelijk heeft besteld. Als u extra producten wilt bestellen, raden wij u aan om contact op te nemen met het bedrijf waar u de oorspronkelijke bestelling heeft geplaatst.

Is het mogelijk om het bezorgadres te wijzigen?

C

Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit horen wij graag zo spoedig mogelijk.

Een adreswijziging binnen dezelfde woonplaats kunt u doorgeven met het maken van uw leveringsafspraak.

Houd er rekening mee dat tijdens de rit een geplande afleveringsadres niet meer gewijzigd kan worden. Controleer altijd op tijd uw adres in onze leveringsafspraak mail.

Kan ik de geplande leveringsdatum en -tijd wijzigen?

C

Dit is mogelijk bij ontvangst van uw leveringsafspraak mail.

In dat geval kunnen we de zending uit de huidige route halen, maar de levering zal dan één week worden verschoven. Het is dan niet mogelijk om een exacte leveringsdatum af te spreken. Wel kunt u uw voorkeursdatum doorgeven en proberen wij daar rekening mee te houden.

Als uw zending is ingepland als onderdeel van een route, kunnen we op dezelfde dag geen aanpassingen meer maken.

De producten die ik heb ontvangen zijn beschadigd

C

Indien u schade aan uw producten constateert tijdens het inspecteren van uw levering, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met het bedrijf waar u de bestelling heeft geplaatst.

Indien de schade aan uw producten is veroorzaakt door onze chauffeur tijdens de levering (u kunt dit herkennen aan verpakkingsschade), kunt u contact opnemen met ons via +31 (0)183 503236 of per e-mail via service@swijnenburg.nl.

Houd er echter wel rekening mee dat indien de schade is ontstaan bij levering verder dan de stoep of drempel van uw woonhuis, dit uw eigen verantwoordelijkheid is.

Is mijn aanwezigheid vereist tijdens de levering?

C

Bij buitenshuis producten is in principe uw aanwezigheid niet nodig wanneer de betaling is voltooid. Bij binnenshuis producten dien u aanwezig te zijn.
Onze chauffeurs beschikken over meeneemheftrucks en kunnen de producten zelfstandig afleveren. In ons track-and-trace systeem geeft u in het veld ‘Opmerking’ aan “levering handtekening voor akkoord bij niet thuis”.

Het is echter belangrijk om te weten dat als er schade ontstaat wanneer u de goederen niet persoonlijk in ontvangst neemt, er geen mogelijkheid tot reclamatie bestaat.
Bovendien zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele diefstal van de goederen. We raden u dan ook dringend aan om iemand te regelen die de levering namens u kan ontvangen

Een deel van mijn bestelling ontbreekt

C

Controleer eerst of de ontbrekende producten vermeld staan op de vrachtbrief (CMR) of pakbon.

Als deze producten niet op de vrachtbrief vermeld zijn, hebben we ze mogelijk nog niet ontvangen van de leverancier, en het kan zijn dat ze via een andere transporteur worden geleverd. In dat geval raden wij u aan om contact op te nemen met het bedrijf waar u de bestelling heeft geplaatst.

Indien de ontbrekende producten wél vermeld staan op de CMR of pakbon, kunt u contact met ons opnemen via
+31 (0)183 503236 of per e-mail via planning@swijnenburg.nl.

We zullen dan onderzoeken wat er is gebeurd en u verder helpen.

Ik heb producten ontvangen die niet overeenkomen met mijn bestelling

C

Als u producten heeft ontvangen die niet overeenkomen met uw bestelling en deze producten zijn voorzien van een sticker met uw naam erop, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met het bedrijf waar u de bestelling heeft geplaatst.

Indien u echter producten heeft ontvangen die niet overeenkomen met uw bestelling en er is geen sticker met uw naam aanwezig, kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)183 503236 of per e-mail via planning@swijnenburg.nl. Wij zullen u verder helpen bij het oplossen van dit probleem.

Nemen jullie ook de verpakkingen mee terug?

C

Na de levering bent u zelf verantwoordelijk voor het verwijderen van de verpakkingsmaterialen en eventuele pallets.

Het is voor ons niet mogelijk om het verpakkingsmateriaal mee terug te nemen.

Partner in logistiek

ContactOfferte